دیدار مدیر کل و معاونین کمیته امداد لرستان با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان

دیدار مدیر کل و معاونین کمیته امداد لرستان با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان
اسفند 16, 1399
280 بازدید

  به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه لرستان، به‌مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، مدیرکل و معاونین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان روز پنج شنبه، ۱۴ اسفند با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی‏ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار و گفتگو کردند.   حجت‌الاسلام والمسلمین سید […]

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه لرستان، به‌مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، مدیرکل و معاونین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان روز پنج شنبه، ۱۴ اسفند با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی‏ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار و گفتگو کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل و معاونین کمیته امداد لرستان بمناسبت هفته احسان و نیکوکاری در دفتر امام جمعه خرم‌آباد ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی به مسئولین کمیته امداد امام خمینی، مددجویان، خیران، نیکوکاران و عموم دلدادگان به نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: در باب انفاق و کمک به محرومین دهها آیه در این باب نازل شده است و مبحث انفاق، خمس، زکات، صدقات و… همه ی این مباحث در قرآن، روایات و در سیره عملی معصومین (ع) وجود داشته است و حضرت امام علی (ع) به عنوان انفاق کننده بر قله انفاق ایستاده و انفاق نشانه ایمان است.

وی در ادامه افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) یک رزق معنوی است که گسترانیده شده و این سفره معنوی که امام راحل گسترانید و با تدابیر مقام معظم رهبری ادامه پیدا می کند، حاصل سختی ها و دشواری های انبوه و متراکم نسلی است که پشت سر گذاشته و از حالت تدافعی بیرون آمده و در مرحله تهاجمی بر نظام سلطه پیروز شده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در انقلاب اسلامی با یاری خدا پیروزی و تحقق وعده الهی را مشاهده کردیم و این به شرطی ادامه خواهد داشت که کمک های مومنانه ادامه داشته باشد گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا همه پای کار بودند و با احسان و نیکوکاری شاهد از خودگذشتگی بودیم به موفقیت دست پیدا کردیم که شرط آن جریان سازی یک نظام فرهنگی سالم است که آرمان ها انقلاب، عدالت اجتماعی، صداقت، نیکوکاری حاکم شود.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: مت در گام دوم انقلاب باید به آرمان های انقلاب نزدیک تر شویم، و راه آن جریان سازی فرهنگی و دینی سالم است که نجات و رستگاری را در پی دارد، کشورهایی که پیشرفته در تکنولوژی هستند به علت عدم توجه به اصول اخلاقی گرفتار رذیلت اخلاقی هستند هرچند که به ظاهر که شهرهای آنان متمدن هستند اما در این شهرها زشتی ها و منکراتی وجود دارد که قبلا مقبول جامعه نبوده اند اما به علت نبود جریان سازی فرهنگی و دینی مقبول جامعه قرار گرفته اند و زشتی ها و رذیلت هایی که شرم و حیا و اخلاق مانع نام بردن آنها می‌ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: زیرا جریان سازی فرهنگی و دینی سالم در آن کشورها شکل نگرفته، از این رو ما باید در قالب ارایه خدمات و محرومیت زدایی، جریان سازی فرهنگی و دینی سالم را در نظر بگیریم.

وی اظهار کرد: وقتی شاهد محرومیت در جامعه هستیم باید با کمیت و کیفیت به دنبال ریشه کنی آن محرومیت باشیم، باید به دنبال شغل پایدار باشیم تا به دنبال آن شرایط ازدواج و فرزندآوری برای جوانان فراهم شود.

وی ادامه داد: اقدامات ارزشمندی در کمیته امداد امام خمینی ره صورت گرفته و باید در سال جدید این اقدامات بیشتر شود تا درصد نرخ بیکاری کاهش یابد و خانواده ها، بی نیاز از دریافت کمک های کمیته امداد شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: ظرفیت های استان در بخش های مختلف شناسایی شده و امیدواریم از این ظرفیت ها با تکیه بر جریان سازی سالم فرهنگی آینده روشنی را برای استان لرستان رقم بزنیم.

99/12/14