دیدار مدیرعامل بنیاد برکت ونماینده ستاد اجرایی فرمان امام”ره” کشور با نماینده ولی فقیه در استان لرستان

دیدار مدیرعامل بنیاد برکت ونماینده ستاد اجرایی فرمان امام”ره” کشور با نماینده ولی فقیه در استان لرستان
آبان 19, 1399
488 بازدید

  ?به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، در شامگاه چهارشنبه دکتر مدنی مدیر عامل بنیاد برکت و جمعی از مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام”ره” با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد بجهت سرمایه گذاری در استان دیدار کردند. ✅  نماینده ولی فقیه […]

 

?به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، در شامگاه چهارشنبه دکتر مدنی مدیر عامل بنیاد برکت و جمعی از مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام”ره” با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد بجهت سرمایه گذاری در استان دیدار کردند.

✅  نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان طی جلسه ای با نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره) که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد اظهار داست: ستاد اجرایی فرمان امام”ره” و بخش های مرتبط با آن هچمون بنیاد برکت، بنیاد احسان و بنیاد علوی، با توجه به فعالیتهای بسیار ارزشمند و اثرگذاری که دارند، برای توده مردم خصوصا محرومین ، بویژه در این وضعیتی که به یکباره جهان و کشور ما با آن مواجه شده است، مایه امید بخشی است.

?وی افزود: موضوع مهمی که قابل اشاره است و باید مورد توجه قرار گیرد این است که، مشاغل شناسنامه داری که بیمه و بازنشستگی را بدنبال بیاورد، بیشتر باید مورد حمایت و در دستور کار احداث قرار گیرد.

?نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به لزوم ایجاد صنایع تبدیلی عنوان کرد:استان لرستان با داشتن ۸۰۰ هزار هکتار زمین که ضریب آبی آن ها ۲۳ درصد است و از طرفی هزاران تن میوه‌های گوناگون و متنوع دارد که اینها میتوانند در قالب صنایع تبدیلی، مشاغل زیادی را ایجاد کنند.

?وی بیان کرد: طبق آمار ۲۲ درصد حبوبات کشور از آن استان لرستان است، که متاسفانه در قالب خام فروشی، در معرض فروش قرار می‌گیرد، بنابراین با یک بازنگری جامع و کامل میتوانیم از آن ۱۸ هزار شغل خانگی ۳ الی ۴ هزار شغل پایدار ایجاد کنیم، که یقینا تاثیر گذاری این کار به مراتب بیشتر خواهد بود و باعث می شود که حداقل چهار هزار نفر را از آسیب و مشکلات زندگی نجات دهیم.

?حجت الاسلام شاهرخی گفت:اگر ستاد اجرایی با ظرفیت بالایی که دارد بتواند، طرحهای بیشتری را در استان لرستان تعریف کند،خیلی می‌تواند کارساز باشد، و انتظار داریم که این تغییر رویکرد در استان بخصوص در جامعه شهری و حواشی شهری بطور جدی عملی گردد.

?وی تصریح کرد: به عنوان نمونه یک پروژه در منطقه میانکوه غربی و نیمه شمالی و قسمت میانکوه شرقی داریم که جمعیتی حدود دو هزار خانوار دارد، که آنهم در نیمه راه است و نیازمند کمک و مساعدت است.

?نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد:در بحث اشتغال زایی خدمات ارزشمندی توسط ستاد اجرایی فرمان امام راحل صورت گرفته، مثل احیا کارخانه یخچال سازی، که اینچنین مواردی باعث می شود موتور کار و تحرک در بین مردم بیشتر و بیشتر به حرکت دربیاید، که این در نوع خود باعث امید در جامعه می باشد.

?وی اظهار داشت : سرمایه اجتماعی که نظام به آنها نیاز دارند، جوانانی هستند که نیاز به اشتغال و بیمه بازنشستگی دارند، که در این چرخه اشتغال زایی میتواند حاصل شود، و آن جامعه هدفی که ما به دنبالش هستیم که آنان را به عنوان یک سرمایه اجتماعی حفظ کنیم و آسیب نبینند ما این را در استان کمرنگ می بینیم و احتیاج به یک فکر اساسی چه در داخل و چه در خارج از استان دارد.99/8/15