دیدار مداحان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان در عید غدیر خم

 دیدار مداحان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان در عید غدیر خم
مرداد 9, 1400
221 بازدید

جمعی از مداحان شهرستان خرم آباد در روز عید غدیر با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان ، با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند. مداحی مداحان در وصف امام علی علیه‌السلام و شعرخوانی شاعران در وصف عید غدیر از بخش‌های […]

جمعی از مداحان شهرستان خرم آباد در روز عید غدیر با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان ، با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.

مداحی مداحان در وصف امام علی علیه‌السلام و شعرخوانی شاعران در وصف عید غدیر از بخش‌های مهم این دیدار بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در مراسم دیدار مداحان به مناسبت عید سعید غدیر خم با اشاره به اینکه صفات امام علی(ع،) در سه دسته تقسیم می‌شوند، افزود: برخی ویژگی‌های امام علی(ع) بیان کننده صفات عبادی و معنوی آن حضرت است به طوری‌که وقتی از امام زین‌العابدین پرسیدند چرا این قدر عبادت می‌کنی، در پاسخ فرمودند: عبادت را جدم امام علی(ع) انجام می‌داد و عبادات من قابل مقایسه با عبادات آن حضرت نیست.

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری اینکه دسته دیگر صفات امام علی(ع) به شکلی بودند که مسلمان و مسیحی، دوست و دشمن بی‌دین وپادین مجذوب آن حضرت می‌شدند، خاطرنشان کرد: از نمونه‌های این صفات می‌توان به جود، شجاعت و بخشندگی ،ینیم نوازی و…. آن حضرت اشاره کرد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه دسته دیگر صفات امام علی(ع) صفات حکومت‌داری، عدالت و مدیریت آن حضرت است که نیاز جامعه ما هستند، افزود: امام علی(ع) برای مدیران و حاکمان صفاتی را تعیین می‌نمود و خود به آنان عمل کرد و نمونه این صفات را می‌توان در قالب نامه‌های آن حضرت به مالک اشتر مشاهده کرد.

شاهرخی صفات امام علی(ع) را نیاز مبرم جامعه اسلامی برشمرد و گفت: هنوز دولت اسلامی محقق نشده است و ما تا رسیدن به دولت اسلامی فاصله داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بر لزوم بیان صفات حکومت داری امام علی(ع) توسط مداحان و شاعران تاکید کرد و گفت: برگزاری اجتماعات، جشن‌ها، بزرگداشت اعیاد و مناسبت‌ها جزء امتیازات مسلمانان بویژه است وراه حفظاین اجتماعات که اختصاص به شیعیان دارد استفاده از ظرفیت‌هایی مانند مداحان است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه مداحی هنر است و یک مداح موفق باید چند هنر داشته باشد، افزود: عده‌ای تصور می کنند مداحی کار آسانی است در صورتی که چنین نیست‌.

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری اینکه مداح باید هنر ادبیات و شعر داشته باشد،شعر با صدای دلنشین وخوش بخواند خاطرنشان کرد: اشعار شاعران و مداحان باید از محتوای خوب و غنی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه مداح منتسب به اهل‌بیت است و منتسب بودن به اهل‌بیت مسئولیت‌آور می‌شود، ادامه داد: مداحی از بهترین رسانه‌های اثرگذار است به معنای دیگر رسانه فقط در خبرگزاری‌ها و صدا و سیما خلاصه نمی‌شود بلکه شعر و مداحی رسانه تاثیرگذار هستند.

یادآور می‌شود؛ مداحی و شعرخوانی برخی از مداحان و شاعران لرستان و تجلیل از برگزیدگان همایش شعر غدیر از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

1400/5/7