دیدار رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهر خرم آباد

دیدار رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهر خرم آباد
آبان 25, 1400
117 بازدید

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهر خرم آباد دیدار و گفتگو کرد. نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در دیدار با رییس مرکز خدمات حوزه های […]

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهر خرم آباد دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در دیدار با رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه استان لرستان از دیرباز تاکنون دارای مفاخر علمی و روحانیون برجسته ای است اظهارداشت: روحانیون استان لرستان با ارتباط با عشایر و طوایف در حفظ دین و پیوند مردم با دین و روحانیت نقش مهمی را ایفا کردند.

وی افزود: تقدیم ۶۳۰۰شهید لرستان با توجه به جمعیتی یک میلیونی استان حکایت از عمق پایبندی مردم استان لرستان به نظام جمهوری اسلامی دارد و حاکی از این است که روحانیت وظیفه تبلیغی خود را به خوبی انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: استان لرستان علی رغم ظرفیت های فراوانی که دارد با گذشت بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی متاسفانه توسعه متوازنی که در استان ها باید صورت بگیرد در لرستان صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: استان لرستان با وحود اینکه چهارمین استان پربارش کشور است ولی تنها ۲۳ درصد زمین های استان آبی است در حالی که نُرم کشوری ۴۶ درصد است چون در سد سازی ها و شبکه آبیاری از سدها به دشت های وسیع خلاء هایی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: استان لرستان در بخش حبوبات جز استان‌های اول کشور است ،۳۰هزار تن انجیر سیاه از سطح باغات استان برداشت می شود و همچنین در میان استان های غیر ساحلی در تولید آبزیان جزء استانهای اول کشور است ولی متاسفانه فاقد صنایع تبدیلی است

وی تصریح کرد: وضعیت فعلی استان بر روی درآمد و معیشت مردم تاثیر دارد و مردم با وجود کرونا بسیار تحت فشار هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: روحانیت استان لرستان از همان روزهای ابتدایی کرونا در عرصه تبلیغ و تبیبن آموزه های دینی و اسلامی به عنوان سربازان دین فعالیت کردند.

وی اظهار داشت: کار مرکز خدمات سبب می شود که طلبه ها بهتر درس بخوانند و کسانی که اهل تبلیغ هستند با برنامه، کارتبلیغی خود را انجام بدهند و موثرتر تدریس کنند.

حجت السلام والمسلمین شاهرخی افزود: حمایت از طلاب نخبه جزء برنامه ها هست ولی هرچه شناسایی این طلاب توسعه پیدا کند کمیت و کیفیت اقدامات طلاب بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: برقراری بیمه تامین اجتماعی طلاب کار اساسی و پایه ای است که باید برنامه ریزی از طرف مرکز خدمات صورت بگیرد.

وی بیان کرد:طلاب استان لرستان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند واگرخدمات رفاهی و احداث مسکن آنها مورد توجه قرار بگیرد مورد رضایت خداوند است.

1400/8/24