دیدار رئیس سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان لرستان

دیدار رئیس سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان لرستان
اردیبهشت 30, 1400
329 بازدید

عصر روز بیست و نهم اردیبهشت ماه، دکتر مسعود منصور رئیس سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد دیدار و گفتگو کرد. حجت‌ الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در دیدار با […]

عصر روز بیست و نهم اردیبهشت ماه، دکتر مسعود منصور رئیس سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در دیدار با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه همه تمدن‌ها در درون طبیعت شکل گرفته‌اند اظهار داشت: تمدن‌ها به همراه خود اختراعات و اکتشافاتی داشته که در رفاه و زندگی بشر قرار گرفته ولی بخشی از آنها مورد سو استفاده افراد سودجویی که به دنبال منافع مالی زود گذر هستند قرار گرفته و به منافع کلان ملی توجه نمی‌کنند و سبب آسیب به طبیعت می‌شوند.

وی افزود: گاهی تمدن‌ها با استفاده از اختراعات و اکتشافات توسط افراد سودجو آسیب‌هایی را به طبیعت زده‌اند که هیچ قوم بی فرهنگی این چنین آسیبی به طبیعت نزده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: روزنه‌های امیدی مبتنی بر فرهنگ دینی در راستای توجه به طبیعت وجود دارد در همین راستا پیامبر (ص) می‌فرماید: اگر عمر جهان به پایان برسد و به اندازه کاشت یک درخت فرصت داشته باشید از آن فرصت استفاده کنید و یک درخت بکارید.

وی با بیان اینکه همه ما امانت‌دار طبیعت هستیم و در میان مخلوقات خداوند انسان امین الله و امانت‌دار است بیان کرد: نعمتی که خداوند از جهت پوشش گیاهی، وجود درختان بلوط به ما داده نعمتی منحصر به فرد است برهمین اساس جهت حفظ آن باید تلاش و بدون هیچ گونه مماشاتی در برابر افرادی که سبب قطع درختان و تخریب محیط زیست و ساختن منازل در منابع طبیعی می‌شوند ایستادگی کرد.

شاهرخی گفت: باید بین کشاورزانی که مایحتاج یک ساله زندگی خود را به سختی تامین می‌کند با زمین‌خواران که ویلاهایی در مسیر رودخانه می‌سازند و به دنبال سودجویی هستند تفاوت‌هایی قائل شد.

وی در رابطه با تداخل اراضی تصریح کرد: ما ۴۰ سال چشممان را بسته‌ایم تا سازمان‌ها، ادارات، اشراف‌ها و غیر اشراف‌ها زمین‌هایی را در اختیار گرفتند و اگر اکنون برای این تخلفات ۴۰ ساله لشکرکشی کنیم منجر به جدل و دعواهایی می‌شود که خوراک برای رسانه‌های بیگانه درست می‌کنیم بر همین اساس برخورد با این تخلفات باید با تیزهوشی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته جلسات رفع تداخل اراضی در استان به کندی برگزار می‌شد که پس از تذاکراتی که داده شد اکنون منظم برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای آبخیزداری اقدامات خوبی در استان انجام شده ولی انتظار داریم اعتبارات این حوزه از طریق صندوق توسعه ملی افزایش پیدا کند و همچنین جهت کاشت گیاهان دارویی، انار، انجیر،گردو و انگور دیم توجه خاصی به استان شود که در همین راستا طرح‌هایی نیز آماده شده است.

شاهرخی افزود: مقرر شد با حفظ اعمال قانون در مورد کسانی که به محیط زیست و جنگل ها و مراتع آسیب می رسانند نسبت به کسانی که دهها سال روی زمین های زراعتی آبا و اجدادشان کشاورزی می کنند تا زمان رفع تداخل مزاحمتی ایجاد نشود و سازمان ثبت و اسناد و کمیسیون رفع تداخل اراضی در مدت کمتر از دو سال نسبت به رفع تداخل زمین های زراعتی با مراتع و سازمان جنگل ها و مراتع اقدام نماید.

1400/2/29