دیدار حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

دیدار حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:
شهریور 28, 1399
335 بازدید

در ادامه سفر نماینده ولی فقیه در استان لرستان به تهران ؛ ✅ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان ، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاون روابط کار این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد . ✅ در این دو دیدار که در محل […]

در ادامه سفر نماینده ولی فقیه در استان لرستان به تهران ؛

✅ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان ، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاون روابط کار این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد .

✅ در این دو دیدار که در محل این وزارتخانه در تهران برگزار شد ، نماینده ولی فقیه در استان لرستان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات این وزارتخانه در خصوص سیل فروردین ماه در لرستان ، گزارشی از وضعیت فرهنگی،اجتماعی،و اقتصادی استان و ظرفیت هایی که در صورت توجه و بالفعل نمودن آنها می‌تواند در رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی استان موثر باشد و بتواند چهره استان را از همه جهات متحول نماید ، ارائه نمودند.

✅ در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به توانایی و برخورداری این وزارتخانه از
شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی،صندوق بیمه های تامین اجتماعی و هلدینگ های بازنشستگی کشوری صندوق بازنشستگی فولاد و دو بانک مرتبط با وزارت تعاون ، این وزارتخانه را توانا برای ورود به استان لرستان و کاهش بخش قابل توجهی از نرخ بیکاری در استان دانست و متذکر شد ؛ وزارت تعاون می‌تواند صنعت،کشاورزی،دامپروری،و گردشگری را در استان احیاء نماید .

✅ شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این دیدار ، مردم استان لرستان‌ را مردمی با ایمان و محب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برشمرد که در پیروری و تداوم انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افتخار آفرینی نمودند.

✅ وی با اشاره به گزارش مبسوط و مشروح نماینده ولی فقیه در استان لرستان و تشکر از پیگیری های ایشان موارد زیر را برای توسعه استان لرستان اعلام و تعیین نمود :

? ۱.معاون روابط کار،معاون امور توسعه و اشتغال و معاون اقتصادی به همراه هیاتی به استان لرستان سفر نمایند و بر اساس گزارش مکتوب نماینده ولی فقیه با دستگاه های مرتبط موضوعات طرح شده را بررسی نمایند.

? ۲.طرح های نیمه تمامی که توسط این وزارتخانه در استان لرستان باقی مانده است تکمیل شوند.

? ۳.واحد هایی که نیمه فعال هستند نسبت به فعالیت کامل آنها بررسی و سپس اقدام صورت گیرد.

? ۴.نسبت به واحدهای جدیدی که در زمان یکسال می‌توانند به بهره برداری برسند مانند صنایع تبدیلی در محصولات باغی و کشاورزی و دامپروری همچنین ایجاد مشاغل خانگی موافقت به عمل می آید.

? ۵.نسبت به احیاء واحد های صنعتی که به طور کامل تعطیل شده اند بررسی صورت پذیرد تا بتوان در مورد آنها تصمیم گیری کرد.

? ۶.در اجرای بندهای یادشده کلیه صندوق ها و بانک های مرتبط با وزارت تعاون موظف به همکاری هستند.

? ۷.معاون اداره کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده وزیر مامور بررسی و اجرای کامل بندهای یادشده هستند.