ديدار رئیس و اعضای شورای هيئات مذهبی استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان

ديدار رئیس و اعضای شورای هيئات مذهبی استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان
شهریور 4, 1399
221 بازدید

ديدار رئیس و اعضای شورای هيئات مذهبی استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در دیدار با مسئولان هیئات مذهبی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد ضمن تسلیت ایام عزاداری سید الشهداء امام […]

ديدار رئیس و اعضای شورای هيئات مذهبی استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در دیدار با مسئولان هیئات مذهبی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد ضمن تسلیت ایام عزاداری سید الشهداء امام حسین (ع) و همچنین با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت:خوشبختانه در استان لرستان شاهد سازو کار پایه ای ،اصلی ،علمی و اجرایی امر به معروف و نهی از منکر هستیم و امیدواریم این موضوع در استان حیات جدیدی پیدا کند.

وی افزود: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نمایندگانی از قوه قضاییه ،نیروی انتظامی و دستگاههای مختلف حضور دارند که ضمن رصد مسائل مختلف ، باید مانع رواج منکرات شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد : ما نباید از کنار امر به معروف و نهی از منکر گذرا عبور کنیم ، نیامده‌ایم که‌ گذرا عبور کنیم و نسبت به امور بی تفاوت باشیم .

وی بیان کرد : وقتی به تاریخچه هیئات مذهبی نگاه می کنیم ، فلسفه شاکله این هیئات پس از ورود اسرا به کوفه و پس از سخنرانی‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت : کار هیئات مذهبی تعظیم شعائر الهی ، ترویج معروف ، مقابله با منکرات بوده که البته به تدریج بر وظایف آنها افزوده و مروج فضیلت ها و خوبی ها شدند و اقدامات آنها تنها به دهه عاشورا محدود نشد.

وی تصریح کرد : خوشبختانه این هیئات ، امروزه خودشان را با نیازهای جامعه تطبیق داده اند ، در مقابله با ویروس کرونا ، ضد عفونی و انفاق ، نقش آنها کم نظیر بود که ترویج این فضیلت ها به بر کت خون به ناحق رسیده امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد : انتظار داریم هیئات مذهبی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر ارتباط بیشتری پیدا کنند چرا که هیئات دل آزرده هستند از اینکه معروف آنچنان که باید ترویج نمی‌شود در همین راستا ما آمده ایم جان و آبروی خود را همچون امام حسین (ع) و شهدا برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر بگذاریم.

وی اظهار داشت : ما در کشوری زندگی میکنیم که قوانین و مقررات آن برای همه یکسان است. در ستاد ملی کرونا ، براساس اعلام این ستاد ، در شهرهایی که مراسمات خاص برای محرم دارند ، دستور العمل هایی صادر شده که باید تابع دستورات این ستاد باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در رابطه با گل مالی روز عاشورا افزود : کسی نمی تواند تضمین کند در گلی که درست می شود ویروس کرونا وجود ندارد در همین راستا باید تابع مقررات ستاد ملی کرونا و فرمایش مقام معظم رهبری باشیم .

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد : خوشبختانه از ابتدای محرم تا امروز مراسمات عزاداری در استان لرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در حال انجام است .

وی بیان کرد: دشمنان برای تضعیف کردن جمهوری اسلامی حاضر هستند همه ملت ها را نیز درگیر کنند تا به اهداف خودشان برسند در همین راستا تقویت جمهوری اسلامی امری واجب است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت : گسترش ویروس کرونا سبب تضعیف جامعه اسلامی می شود و این یک امر حرام است چرا که دشمنان به دنبال همین تضعیف جامعه هستند.

وی تصریح کرد : ۲۵۰سال نظام استکبار با کلیه امکاناتی که در اختیار داشتند به دنبال دین زدایی و اسلام زدایی بودند ولی امام راحل با لطف خداوند و کمک مردم توانست همه نقشه های آنها را برهم بزند و امروز نیز می توانیم با وفاق ،همدلی و اتحاد آینده ای روشن برای کشور و استان رقم بزنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد : ۴۰سال استان لرستان درگیر اختلاف بوده و دیگر نباید اجازه بدهیم برای مسائل جزیی بین مردم اختلاف ایجاد شود چرا که باید روز به روز به لشگریان امام عصر (عج) اضافه و زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کنیم