دستگاههای دولتی مطالبات شهرداری را پرداخت کنند.

دستگاههای دولتی مطالبات شهرداری را پرداخت کنند.
اردیبهشت 9, 1399
316 بازدید

نماینده ولی فقیه در لرستان بر لزوم پرداخت مطالبات شهرداری توسط دستگاههای اجرای تاکید کرد و گفت: علاوه بر پرداخت مطالبات شهرداری از طرف دستگاهها و ریشه یابی علت عقب ماندگی های شهر راه برون رفت از مشکلات شهر است به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا […]

نماینده ولی فقیه در لرستان بر لزوم پرداخت مطالبات شهرداری توسط دستگاههای اجرای تاکید کرد و گفت: علاوه بر پرداخت مطالبات شهرداری از طرف دستگاهها و ریشه یابی علت عقب ماندگی های شهر راه برون رفت از مشکلات شهر است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهرطی دیدار با اعضای شورای شهرو مجموعه شهرداری به مناسبت نهم اردیبهشت روز شورا که در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد اظهار داشت:ماه مبارک رمضان باید ازخداوند طلب کنیم که توان ما را درخدمت کردن به مردم مضاعف کند، فضیلت و ارزش ماه مبارک رمضان به قرآن است،همانگونه که بین طبیعت سرسبز و بهار رابطه ای است و انسان ها دربهار با دشت ارتباط برقرار میکنند ماه رمضان نیز بهار قرآن است و ارتباط ما در این ماه باید با قرآن بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه فضیلت ما به میزان خدمت به مردم است افزود:امام راحل و مقام معظم رهبری می فرمایند هیچ وظیفه ای سنگیت ترو بهتر از خدمت به مردم نیست که در همین راستا اعضای شورای شهر، شهردار و قشر فرهیخته معلم و کارگران همگی جز اقشار محروم هستند .

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد:وحدت و همدلی بین اعضای شورای شهر و شهرداری بسیار مهم است و این وحدت و همدلی بین همه کارکنان شهرداری نیزباید برقرار باشد چراکه بدون وحدت و همدلی کارها پیش نمی رود.

وی بابیان اینکه درجریان موانع و مشکلات برسر راه شهرداری و شورای شهرهستم بیان کرد: صرف نظر ازعدد ورقم دستگاههای دولتی باید این طلب ها در بودجه سنواتی خودشان در نظر گرفته و این مطالبات را پرداخت کنند که پرداخت این مطالبات یک راهی برای برون رفت شهرداری از وضعیت فعلی است،برای برون رفت از وضعیت شهر علاوه بر پرداخت مطالبات شهرداری از طرف دستگاهها راههای دیگری وجود دارد که به پیشینه گذشته شهر برمیگرد که باید عقب ماندگی گذشته شهر ریشه یابی شود.

حجت الاسلام شاهرخی گفت:دل خوش کردن به بودجه سازمان برنامه ریزی و بودجه برای برون رفت از مشکلات راه به جایی نمی بردبلکه باید از ظرفیت نمایندگان استان جهت دیدار با وزرا و مسئولان کشوری جهت استفاده از بودجه های ملی بهره گرفت چراکه بودجه ای که از این طریق گرفته شود متفاوت با بودجه سازمان برنامه و ریزی و بودجه است.

وی تصریح کرد:در استان لرستان کدام مدیر تاکنون 9 نماینده استان را به جلسه وزیر مربوطه برده؟ به طور طبیعی وقتی در استان دیگری مدیری هم طراز با مدیر ما به همراه نمایندگان خود با وزیر و مسولان کشوری جلسه برگزار می کند به طور یقین بهتر می تواند برای استان خود بودجه های کلان و متفاوت بگیرد تا اینکه ما پشت میزبنشینیم و از سازمان برنامه ریزی و بودجه استان پیشرفت و توسعه استان خود را رقم بزنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد:در استان لرستان 9 هیات اندیشه ورز در دفتر نماینده ولی فقیه با حضور فرهیختگان استان که در پنج قاره جهان سرآمد هستند در حال تشکیل است که همه ادارات دسته بندی شده و مطالعات انجام شده توسط این هیات در همه بخش های اقتصاد،کار و اشتغال،بهداشت و درمان ،رسانه،تبلیغ و فرهنگ در اختیار دستگاهها قرار داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سنوات گذشته بعضی اصول علمی در شهرداری رعایت نشده است اظهار داشت: آیا تعداد افراد که از گذشته در شهرداری مشغول کار هستند براساس تخصص و مسابقه خدمت به کار گرفته شده اند ؟ آیا همین شیوه به کار گیری نیرو در شهرداری حاکم است یا نه؟ باید اتفاقاتی که درگذشته رخ داده را باید نصب العین خود قرار داده و عواملی که سبب شده چهره شهر چهره ای توسعه یافته نداشته باشد و از جهت شهرسازی و زیبا سازی شهر با استان های همجوار بسیار فاصله داشته باشیم شناسایی شده و با همفکری و برنامه های علمی راه های برون رفت از مشکلات شهر با کار مضاعف و تفکر پیدا کنیم چراکه پل ها و ورودی های شهر سازگار با شهر ما نیست.

حجت الاسلام شاهرخی افزود:مقام معظم رهبری می فرمایند: هر جا مدیران ما متدین،انقلابی و پای کار و به خداوند توکل داشتند موفق بوده و گره ها را باز کردند ولی هرجا مدیران غیر انقلابی، توکل به خدا نداشتند و سست و منفعل عمل کردند کار یا پیش نرفت و یا اینکه از مسیر خودش منحرف شد و همچنین می فرمایند اشتغال به مسئولیت نمی تواند برای این باشد که انسان مال جمع کنند، آینده خود و فرزندانشان را تامین و دردنیا خوش بگذراند بلکه هدف از قبول کردن مناصب دولتی در نظام جمهوری اسلامی باید اجرای عدالت تامین آسایش مردک،فراهم کردن زمینه برای شکفتن استعدادهای جامعه انسانی باشد.