حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان در مسجد امام رضا شهرستان دورود

حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان در مسجد امام رضا شهرستان دورود
خرداد 27, 1400
287 بازدید

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در سفر خود به شهرستان دورود به همراه حجت الاسلام و المسلمین حسینی، امام جمعه شهرستان دورود در مسجد امام رضا (ع) شهرستان دورود حضور و ایراد سخنرانی نمود. حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان […]

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در سفر خود به شهرستان دورود به همراه حجت الاسلام و المسلمین حسینی، امام جمعه شهرستان دورود در مسجد امام رضا (ع) شهرستان دورود حضور و ایراد سخنرانی نمود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در مسجد امام رضا (ع) شهرستان دورود با اشاره به آیه ۱۰۲ سوره آل عمران يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ اظهار کرد: اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، آنچنان كه شايسته ترس از خداست از او بترسيد و جز در مسلمانى نميريد، یعنی اینکه اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد عالی ترین و والاترین حد از تقوا را رعایت کنید،مزین به بالاترین حد از تقوا بشوید در فضیلت ها انسان به دنبال این است که به بهترین ها دست پیدا کند پس
خداوند تبارک و تعالی که به ما می فرماید بالاترین نمره تقوا داشته باشید، بالاترین نمره تقوا چه چیزی است ؟ بالاترین نمره تقوا این است که انسان معصیت نکند ،از همه گناهان پرهیز کند ولو گناه صغیره باشد.
وی افزود: پیغمبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) در تفسیر بالاترین نمره تقوا می فرمایند:که هر جا خداوند امر کرده است آن را انجام دهید و هرجا نهی کرده است از آن پرهیز کنید ،حق تقوا این است که شکر خدا به جا آوریم و کفران نعمت بجا نیاوریم،آدم سرانجامش به اینجا ختم می شود که با گوهر اسلام و ایمان از دنیا برود.

وی با بیان اینکه پایه وحدت تقوا است، افزود: هر جا تفرقه و اختلاف است مشخص می شود تقوا حضور ندارد،انبیاء ما سرآمد تقوا هستند، هرجا تقوا باشد اختلاف،بدزبانی،بدرفتاری،ظاهرفریبی،وعده های ناشدنی نیست .

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند:اختلاف کوبنده است و تفرقه نابودکننده است، تفرقه نباید به جدال و نزاع منتهی نشود.

شاهرخی باتوجه به اینکه در اسلام ما آقا و مالک نداریم،بیان نمود: مالک خداوند متعال است هر چه وجود دارد خدمتگزار مردم هستند، انتخابات برای این است که ریشه ظلم و ستم برچیده شود و در انتخابات پس از شمارش آراء هر کسی بالاترین رأی را آورد و دستگاه های نظارتی و قانونی آرای آن را تایید کردند آن شخص می شود رییس جمهور و یا اعضاء شورای شهر منتخب همه مردم و اختلاف ها تمام می شود و همه با هم منسجم می شویم برای رسیدن به قله های فضیلت و آرمانهای اسلامی و ما منسوبین ولی فقیه، ائمه جمعه، استانداران ، فرمانداران، شهرداران، مدیران، مقامات لشکری و کشوری و … نقطه وسط دایره هستیم و نسبت ما با مردم نسبت مساوی هست و در جمهوری اسلامی همه ما هیچ شانی غیر از خدمتگزاری به مردم نداریم.

وی با اشاره به اینکه هر کس خدمتگزاری بیشتری به مردم انجام دهد در درگاه الهی از منزلت و تقرب بیشتری برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ضمن حضور حداکثری مردم لرستان در پای صندوق های رای افزود: ممکن است برخی از برخی عملکردها ناراحت باشد اما ما باید عدم رضایت خودمان را در پای صندوق های رای نشان بدهیم و بهترین و بهترین ها را انتخاب کنیم که به آسیب های گذشته دچار نشویم و دوری از صندوق های رأی راه حل ما نیست.

وی افزود: هدف از رای دادن این است که شایسته ترین،متخصص ترین را انتخاب کنیم با انتخاب یک فرد آگاه می توانیم آینده خوبی برای شهر،روستا و کشور را رقم بزنیم.

وی بیان نمود:در انتخابات به دنبال قوم‌گرایی و قبیله گرایی و… نباشیم، به دنبال یک انتخاب اصلح باشیم با یاری خدا و به نیت سرداران شهید شهرستان دورود که از دفاع از انقلاب اسلامی پای انقلاب ایستادند، امنیت کشور ما مرهون خون سرداران رشید اسلام و ۶۳۰۰ شهید استان لرستان و شهدای شهرستان دورود می باشد و ما تجارب ارزشمند را از ۸سال دفاع مقدس یاد گرفتیم.

وی تصریح نمود:عزت و افتخار کشور اسلامی ایران مرهون رشادتها و ریخته شدن خونهای پاک شهدا و انده پدر و مادران و همسران شهید، تنها گذاشتن فرزندان شهید، رنج جانبازان به دست آمده است و مردم و مسئولین همه موظف هستیم با خدمتگزاری از مردم این راه را ادامه دهیم.

1400/3/25