حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه شهرستان دورود

حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه شهرستان دورود
اردیبهشت 25, 1400
240 بازدید

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در سفر خود به شهرستان دورود به همراه حجت الاسلام و المسلمین حسینی، امام جمعه شهرستان دورود، در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه شهرستان دورود حضور یافت. به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان حجت […]

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در سفر خود به شهرستان دورود به همراه حجت الاسلام و المسلمین حسینی، امام جمعه شهرستان دورود، در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه شهرستان دورود حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه شهرستان دورود با بیان اینکه برای بنده مایه مسرت است که در جمع طلاب و اساتید حوزه شهرستان دورود حضور پیدا کنم اظهار داشت : هر اجتماعی که صورت بگیرد و در آن اجتماع برنامه های دینی و فرهنگی مورد بحث و کفتگو قرار بگیرد آن اجتماع مورد رضایت و خشنودی خداوند تبارک تعالی و رضایت رسول گرامی اسلام (ص) است.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن هر کجا ما با هم الفت و صمیمیت داشته باشیم بنیان های مستحکم را دور هم جمع و منافذ تفرقه بسته شود مایه خشنودی رسول گرامی و ائمه اطهار (ره) است که ما حضور ائمه را در این دنیا تاثیر گذار می دانیم، ولی هر کجا تفرقه، جهالت ،نادانی باشد مانند اتفاقاتی که در کشورهای (سوریه، افغانستان و فلسطین) با آن روبرو هستند بر رسول گرامی اسلام سخت می گذرد که چنین تفرقه ای که به وسیله حاکمان و جامعه اسلامی بر مسلمانان وارد شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: اینکه امروز قبله اول مسلمانان در دست غیر مسلمانان باشد و اینچنین مسلمانان مظلوم مورد ستم قرار بگیرند سبب نارضایی رسول گرامی اسلام می شود.

وی بیان کرد: ما با ورود به قرن ۱۴ برای ایران با حاکمیت رضا خان توسط انگلیسی ها و در دست گرفتن امور کشور برای ایران بسیار تلخ بود در همین راستا حوزه علمیه قم ۱۵ سال در فشار، اذیت و آزار بودند و با استبداد و زیرسلطه بیگانگان سپری کردیم ولی الان وارد قرن ۱۵ شده ایم که دوره انتخابات هست و دارای عزت، شرافت و کرامت هستیم و سرنوشت کشور را خودمان رقم می زنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: رضاخان در قرن ۱۴ به روحانیت حمله کرد ولی با وجود تمام سختی ها روحانیت موفق شد یک جریان سالم فرهنگی ،دینی و مذهبی فعال را ایجاد کند که این جریان پس از ۴۰ سال که از خود دفاع می کرد در سال ۴۲ حالت تهاجمی به خود گرفت و صدای امام راحل(ره) بر سر شاه، اسرائیل و آمریکا بلند شد و پس از 15 سال حالت تهاجمی به لطف الهی ، آگاهی و بصیرت امام راحل و همچنین پشتوانه مردم ۲۲ بهمن ۵۷ رقم خورد.

وی تصریح کرد: به طور یقین با یاری خداوند از درون مدارس علمیه ای همچون مدرسه علمیه آیت الله بروجردی شهرستان دورود با پشتوانه علمی ،سابقه کهن و اساتید شریف و ارجمند مجتهدینی عالم ،بصیر و مراجع بزرگی خارج و تربیت می شوند و علاوه بر علوم متداول رایج در حوزه ها نسبت به مقتضیات زمان آگاهی پیدا خواهند کرد وبه زبان های مختلف دنیا مسلط و اهل قلم خواهند شد تا جریان فرهنگی ،مذهبی و دینی سالمی که در گذشته بوده ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: همین جریان سالم فرهنگی ،دینی و مذهبی فعال که کشور را در این موقعیت حساس که با تحریم های دشمن ، فتنه هایی که در داخل ایجاد می کنند و مشکلاتی که در مرزها ایجاد می کنند همواره موفق بوده و هر کجا این جریان سالم فرهنگی و دینی غائب بوده معروف ها منکر و منکر ها معروف شده اند.

وی اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم با تلاش ،کوشش و استحکام درونی و همچنین گفت و گو برای پیدا کردن مسیر درست تلاش کنیم ، زیرا به گفته امام راحل تفرقه کوبنده و نابود کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و وحدت حول محور ولی فقیه ، اصول دین ، خوبی ها و فضیلت ها نیازمند است افزود: همه با مفسدان اقتصادی ، ظالمین ، ستمگران و رشوه دهندگان و رشوه گیرندگان مخالف هستیم در همین راستا جهت مبارزه با این مشکلات باید با یکدیگر متحد شویم .

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در استان لرستان با یاری خداوند و عنایت روحانیت بصیر،آگاه ،دانا ، اهل بینش و دارای دانش های وسیع استان افق و آینده برای استان روشن است .

وی بیان کرد: دشمن همواره به دنبال این است که مشارکت حداکثری در انتخابات صورت نگیرد و به دنبال این است در قالب شورای شهر و انتخابات ریاست جمهوری چند دستگی ایجاد کند و این چند دستگی ها را به بعد از انتخابات نیز بکشاند در همین راستا همانگونه که افرادی در جبهه و جمعی دیگر به دلیل اقتضا به عنوان مدافعان حرم حضور پیدا کردند امروز نیز پای صندوق رای رفتن و رای دادن مثل حضور در جبهه های نور علیه باطل است زیرا دشمنان به دنبال کاهش مشارکت حداکثری در انتخابات هستند.

 

1400/2/22