حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری، دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری، دیدار و گفتگو کرد.
دی 3, 1399
470 بازدید

دیدار نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با رییس دفتر رییس جمهور در تهران ✅ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان صبح امروز سی ام آذر ماه، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد […]

دیدار نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با رییس دفتر رییس جمهور در تهران

✅ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان صبح امروز سی ام آذر ماه، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری، دیدار و گفتگو کرد.

 

? در این دیدار ابتدا نماینده ولی فقیه در استان لرستان به دلاورمردیها و ایثار مردم استان لرستان قبل از انقلاب اسلامی و مقابله با ضد انقلاب داخلی و تقدیم ۶۳۰۰ شهید و دهها جانباز و آزاده در جنگ تحمیلی اشاره کردند.

?وی در ادامه با برشمردن برخی مزیت های استان لرستان اشاره کرد:

۱- یازده میلیارد متر مکعب آب و هشتصد هزار هکتار زمین های حاصلخیز

۲- مقام نخست تولید برخی محصولات باغی با هزار تن میوه، حبوبات و غلات

۳- مناظر زیبا، جنگل های انبوه و آبشارهای فراوان جهت گردشگری

۴- استعدادهای فراوان جهت توسعه صنعت، کشاورزی، دامپروری، دامداری، گیاهان دارویی، گلخانه و…

?وی ادامه داد: نظام اسلامی خدمات ارزشمند و قابل تقدیری در طول بیش از چهل و یک سال در کشور عزیز ما و از جمله استان لرستان ارائه داده است. اما این استان همچنان از توسعه نیافتگی رنج می برد.

برخی از مشکلات استان لرستان به این ترتیب است:

۱- نرخ بالای بیکاری در طول سالیان متمادی که رمق را از خانواده ها و جوانان جویای کار گرفته است.

۲- کارخانه ها و صنایعی که برخی از انها حتی به مرحله افتتاح و شروع بکار نرسیدند و یا نیمه کاره رها شدند که امروز تنها نامی از آنها باقی است.

۳- تعطیلی کارگاههای شهرک های صنعتی که موجب بیکاری عده زیادی شده است.

۴- عدم وجود صنایع تبدیلی برای هزاران تن میوه، حبوبات و غلات فرصت توسعه را از لرستان گرفته است.

۵- هفت هزار میلیارد تومان خسارات باقی مانده از سیل که به زیرساختها، ابنیه، اصناف و بازاریان به ویژه در شهر پلدختر وارد شده است و مشکلات زیادی را فراهم کرده است.

۶- عدم تخصیص آب به میزان کافی و لازم از سوی وزارت نیرو از دیگر مشکلات مهم لرستان است به طوری که نرخ زمین های آبی در لرستان ۲۳ درصد و متوسط کشوری ۴۶ درصد است.

۷- عدم وجود شبکه آبیاری برای بیش از بیست دشت وسیع لرستان

۸- عدم تکمیل سدهای در دست احداث به طوری که سیل سال ۹۸ موجب خسارات فراوانی به دو استان لرستان و خوزستان شد.

?حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی اظهار داشت: نتیجه این موارد آسیب های اجتماعی، اعتیاد، قاچاق مواد مخدر، طلاق وسرقت و … در حالی که می توان با برنامه های مصوب و عملیاتی و اجرایی کوتاه، میان و بلند مدت با همکاری افراد مجرب، توانا و دانا تحول مفید وارزشمندی در لرستان رقم زد که به برخی از این برنامه‌های پیشنهادی اشاره می‌شود:

۱- ۲۹۰ میلیارد تومان بودجه درخواستی استاندار لرستان برای امور فوری بازسازی سیل که مورد موافقت رییس جمهوری قرار گرفته است ابلاغ و تخصیص داده شود. که برای جلوگیری از خسارات احتمالی ضروری است.

۲- تخصیص ردیف بودجه سالانه به میزان کافی به طوری که بتواند رنج و رنگ عدم توسعه را از استان لرستان از بین ببرد.

۳- اختصاص و بهره گیری استان لرستان از بودجه های متمرکز ملی که در اختیار نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه است.

۴- رسیدگی به حل مشکلات مالی و حقوقی کارخانه ها و کارگاههای نیمه کاره که فقط اسمی از آنها باقی است. حل این مسئله می تواند هزار نفر را به کار مشغول کند.

۵- اختصاص بودجه و اعتبار کافی از طریق وزارتخانه های مرتبط جهت احداث صنایع تبدیلی با وجود مزیت های کشاورزی، دامداری، دامپروری، گیاهان دارویی، معادن و سنگ های تزیینی و…

۶- بهره برداری علمی و کارشناسی و ایجاد پایانه سنگ با توجه به ظرفیت معادن و سنگ های تزیینی که منحصر به فرد است.

۷- جبران خسارات هفت هزار میلیارد تومانی سیل برای لرستان با اختصاص بودجه در بودجه سال ۱۴۰۰ و تکمیل اعتبار با استفاده از ردیف های متمرکز که در اختیار رئیس جمهوری اسلامی و وزارتخانه های مرتبط است.

۸- تکمیل سدهای در دست احداث و ایجاد شبکه آبیاری برای زمینهای زیر کشت پایین سدها و رسانیدن آب سدها به دشتهای وسیع استان لرستان که خود می تواند ایجاد ثروت و ارزش افزوده برای کشاورزان و دامداران و دامپروران نماید.
به طور یقین اجرای پیشنهاد های یاد شده در قالب سه سطح کوتاه‌، میان و بلند مدت می تواند چهره استان را دگرگون و ارتقاء فرهنگی، رشد و پیشرفت اقتصادی را برای استان به ارمغان بیاورد.

 

? در ادامه دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری اسلامى نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام دکتر روحانی به مردم لرستان و نماینده ولی فقیه در این استان گفت: مردم لرستان نجیب، شریف ، بافرهنگ، کوشا و شایسته خدمات فراوانی هستند.

?‏وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش ها و پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان لرستان افزود: از اینکه نماینده ولی فقیه در استان و در سطح کشور با دیدار و پیگیری از وزراء و مقامات اقتصادی و فرهنگی در تلاش برای بهبود وضع استان هستند قدردانی و تشکر می کنیم.

?دكتر واعضی برخی خدمات دولت یازدهم و دوازدهم در سطح کشور و استان را یاد آوری کردند و برخی تنگناهای موجود در کشور را حاصل دشمنی امریکا برشمرد و افزود: نامه نماینده ولی فقیه دربرگیرنده مشکلات استان و راههای برون رفت است که به رییس جمهوری تقدیم می شود و وظیفه خود را پیگیری برای حل مشکلات در حد مقدور می دانم و تمام تلاش خود را در این جهت به کار میگیرم.

?وی برای حل مشکلات مطرح شده قول مساعد داد و گفت: تخصیص ۲۹۰ میلیارد تومان جبران خسارت سیل که جنبه فوری برای بازسازی دیوار ساحلی برخی شهرهای استان و تعمیر و تکمیل پل ها ضرورت دارد را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

99/9/30


? پایگاه اطلاع رسانی:
https://shahrokhy.ir/

?کانال تلگرام:
https://t.me/Shahrokhy_ir

?کانال ایتا:
http://eitaa.com/shahrokhy_ir

 

 

برچسب‌ها:,