جلسه شورای برنامه ریزی حجاب و عفاف برگزار شد

جلسه شورای برنامه ریزی حجاب و عفاف برگزار شد
تیر 9, 1399
298 بازدید

جلسه شورای برنامه ریزی حجاب و عفاف برگزار شد به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی حجاب و عفاف با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف اظهار داشت: شوراهای متعددی در […]

جلسه شورای برنامه ریزی حجاب و عفاف برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی حجاب و عفاف با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف اظهار داشت: شوراهای متعددی در امور فرهنگی عموما و در خصوص عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند که برهمین اساس شورای انقلاب فرهنگی وظایف همه دستگاه‌ها را در آیین‌نامه مفصلی ذکر کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت حجاب و عفاف تمام شوراهایی که به گونه‌ای در امر عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند و وظایفی از جهت شرعی و اخلاقی و قانونی بر عهده آنان گذاشته شده است باید بر محوریت بنیاد عفاف و حجاب برنامه بلند مدت و میان مدت و کوتاه مدتی را مدون نمایند که از جمله آنها برنامه هفتگی عفاف و حجاب است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: برنامه‌های عفاف و حجاب باید به گونه‌ای باشد که در عین اینکه سازمان ها و دستگاه ها برنامه های مخصوص به خود را اجرایی می‌کنند با هم افزایی بتوانند در امر عفاف و حجاب گام‌های رو به جلویی را بردارند.

وی بیان کرد: مسائل فرهنگی را علی رغم پیچیدگی هایی که دارند ، باید از لحاظ کیفیت و کمیت ارتقاء دهیم و در نهایت بگوییم به عنوان نمونه در مسئله عفاف و حجاب چه نمره ای به خودمان می دهیم.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: با توجه به اینکه کار در مسائل فرهنگی پیچیده تر از مسائل آموزشی است حتما باید از کارشناسان این حوزه کمک گرفت که بتوانیم کیفیت کار را بهبود ببخشیم .

در ادامه این جلسه محمود ثمینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف همه دستگاه‌ها را در امر حجاب و عفاف تعیین کرده است و بر اجرایی شدن این آیین‌نامه تاکید کرد.

سپس در ادامه جلسه سرهنگ احمدیان گزارشی از فعالیت نیروی انتظامی در باب حجاب و عفاف ارائه کرد.

لازم به یادآوری است جمعی از مدیران و کارشناسان خبره فرهنگی نقطه نظرات خود در باب ارتقاء عفاف و حجاب در خانواده و در سطح جامعه و بررسی آسیب ها توسط کارگروه های پرداختند.

و در پایان این جلسه مصوبات این جلسه توسط مسئول بنیاد حجاب و عفاف قرائت گردید.