جلسه اخلاق کاربردی روحانیون بصیرت دینی و انقلابی روحانیون عقیدتی فراجا، با حضور حجت‌ الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، برگزار گردید.

جلسه اخلاق کاربردی روحانیون بصیرت دینی و انقلابی روحانیون عقیدتی فراجا، با حضور حجت‌ الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، برگزار گردید.
آذر 21, 1402
250 بازدید

اخلاق کاربردی روحانیون بصیرت دینی و انقلابی صبح روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه، جلسه اخلاق کاربردی روحانیون بصیرت دینی و انقلابی روحانیون عقیدتی فراجا، با حضور حجت‌ الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، برگزار گردید. در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی مسئول عقیدتی […]

اخلاق کاربردی روحانیون بصیرت دینی و انقلابی

صبح روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه، جلسه اخلاق کاربردی روحانیون بصیرت دینی و انقلابی روحانیون عقیدتی فراجا، با حضور حجت‌ الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، برگزار گردید.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی مسئول عقیدتی سیاسی فرمانده انتظامی لرستان، مجموعه جلسات روحانیون عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان را در راستای تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی، آموزش‌های عقیدتی و تربیتی، بصیرتی انقلابی، افزایش سطح بینش سیاسی روز، ارتقای بینش دینی و قرآنی و برگزاری صدها برنامه در طول سال از جمله رسالت‌های مجموعه عقیدتی سیاسی در فراجا عنوان کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی، در جمع روحانیون عقیدتی فراجا عنوان کرد:

 جایگاه عقیدتی سیاسی در فراجا

 مجموعه روحانیون عقیدتی سیاسی ماموریت خطیری دارند و تلاش و کوشش و مجاهدت آنان قابل تقدیر است، جایگاهی که امروز نیروی انتظامی در کشور و در بین مردم دارد حاصل آن تلاشهایی است که نیروهای عقیدتی سیاسی در جهت ارتقاء فرهنگی، دینی، سیاسی، اعتقادی، معنوی و اخلاقی انجام داده اند،خدا را شاکریم که امام حکیمی را به جامعه اسلام و مسلمین هدیه داد که بر قلب مبارکش این چنین الهامات و هدایتهایی صورت گرفت و مجموعه های گوناگونی را در نظام جمهوری اسلامی ایجاد و تأسیس نمود، که هر کدام از این مجموعه‌ها در رسیدن به آن اهداف متعالی وظایف خود را به شکل مطلوبی انجام دهند.

آیه اجر رسالت

(وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ)
ترجمه: و من بر اين رسالتم هيچ پاداشي از شما درخواست نمي كنم . اجر من جز بر پروردگار جهانيان نيست، انبیا الهی در ماموریت‌هایی که داشتند از خداوند مزدی نخواستند، رسول اکرم «ص» از خداوند متعال دستور می‌گیرد که اعلام کند من اجر نمی‌خواهم، اگر هم اجر و مزدی بخواهم مادی نیست، بلکه مودت قربا است، که همان علی و فاطمه و فرزندان آنهاست، «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی»

محبت و مودت

یک محبت داریم و یک مودت، محبت آن علاقه درونی است کسی به شخص دیگری دارد، زمانیکه شخص، محبت را آشکار و اعلام و اقدام کرد و عملاً اقدامی انجام داد این تبدیل به مودت میشود، حالا سوال این است چگونه می‌توان این مودت در قربی را بعنوان یک وظیفه انجام بدهیم، کار شما روحانیت عقیدتی سیاسی در این راستا است، ما چگونه می‌توانیم به نبی اکرم پاداش بدهیم و به این آیه عمل کنیم.

نصرت زبانی

اولین آنها نصرت و تبلیغ زبانی است، تبلیغ اسلام و اهل بیت آن چیزی که ماموریت پیامبر است، تبلیغ دین و اسلام و اهل بیت، با سخنرانی، شعر گفتن، نامگذاری خوب برای فرزندان، نام اهل بیت را زنده نگه داشتن، این هم یک مودت زبانی است، یکی از جاهایی که گفته شده انسان در روز قیامت حسرت میخورد دورهمی است، که در آن ذکری از اهل بیت نیست، ما در مجموعه خانوادگی یا جاهای مختلف باید این گفتمان را ایجاد کنیم، در نشست‌ها مباحثی باشد که به دین و اهل بیت برگردد.

شهادت در مسیر مودت

افراد زیادی در اثر تبلیغ زبانی به شهادت رسیدند، باعث شد با مودت زبانی به مسیر شهادت برسند، مانند میثم تمار که بخاطر تبلیغ حب و مودت علی«ع» به شهادت رسید «متباذلون فی ولایتنا» بقول آدم دقیقی که در کلامی نغز گفت، دوران سختش مال دیگران بود، آنچه الان به ما رسیده است دوران امنیت و آسایش است، زمانی نام علی بردن جرم بود، قطع دست و پا داشت، الان با سلام و صلوات و تمنا و درخواست از مبلغین، زمینه فراهم می‌کنند، که تبلیغ دین و اسلام کنیم.

الان به راحتی اذان پخش میشود، نماز جمعه و جماعات، با سلام و صلوات با احترامات لازم ولی سختی‌ها و شلاق‌ها را بلال کشید و احد احد الله اکبر گفت.

نگاه به گذشته و آینده

چه کسانی که دست و پای آنها قطع شد، صدمه دیدند به خاطر یک کلام، یکی از قاریان قرآن آیاتی را قرائت میکرد،ابوجهل آنچنان به او صدمه زد که شنواییش را از دست داد، ما الان چه تقدیری از قاریان قرآن می‌کنیم و چقدر احترام قائلیم، که البته لازم است باید نگاهی به آن پیشینه و گذشته کرد و مسیری که ما طی کردیم تا به اینجا رسیدیم را حفظ کنیم.

اهداء جان در راه اجر رسالت و دفاع از ولایت

دومین مورد، پاداش پیامبر را دادن با اهداء جان و تقدیم خون است، مانند فاطمه زهرا سلام الله علیها، که بنابر نقل یکی از نویسندگان مصری به نام شبلنجی که کتاب نورالابصار را نوشته، «خرج رسول الله من بیته و بیده ید فاطمه، قال ایها الناس من عرفها عرفها و من لم یعرفها و هی فاطمه اعلموا
من اذاها فقد اذانی و من اذانی فقد اذاالله و آنا منه برئ» و من از او بیزارم در حقیقت اسلام و خدا از او بیزار است، و او در خط اسلام و مسلمانان نیست، فاطمه با این قدر و منزلت جانش را در راه ولایت و حب علی تقدیم کرد.

 

حب علی عباده

 گاهی این اجر همراه با فداکاری با تقدیم جان است، راه نیروی انتظامی، راه حفظ نظام است، نظامی که بر پایه حب علی«ع» است، پرچم کشور ما را با نام علی میشناسند و الگوی ما علی و اولادش هستند، که بر قله فضیلت‌ها و مکارم و ارزش‌ها ایستادند و جهت حرکت ما نیز باید به آن سمت باشد، جهت حرکت ما باید به سمت ارزش‌ها باشد.

بذل جان در راه ولی

 نمونه دیگری از بذل جان در راه ارزش‌ها، یکی از سپاهیان و یاران حضرت علی علیه السلام که در یکی از جنگها علی رغم اینکه برادرش به شهادت رسیده بود او نیز اذن جنگ گرفت، بعد از کشتن خیلی از دشمنان، با تن مجروح و جراحت بسیار بر زمین افتاد، به حضرت فرمود مرا با همین وضعیت خون آلود دفن کنید، چون میخواهم در پیشگاه خدا شهادت بدهم که در مقابل معاویه از علی دفاع کردم، پس نتیجه اینکه گاهی این نصرت دین و اهل بیت و آن اجری که پیامبر از ما خواسته با تقدیم جان است.

نصرت علمی، جهاد علمی

گاهی نیز این نصرت با فعالیت علمی است، کسی کتاب خوبی می‌نویسد در باب اهل بیت و معارف دین، شعر خوبی می‌سراید و مطالب را جمع آوری میکند، کسی مانند علامه امینی که آن مجلدات نفیس و ارزشمند الغدیر را با ۳۰ سال تلاش علمی می‌نویسد،یا کسی مانند علامه مجلسی، یا شیخ عباس قمی، یکی هم این چنین با جهاد علمی مزد اهل بیت را می‌دهد و این عرصه برای همه ما فراهم است، با دادن مال، با زبان، با فداکاری با تلاش علمی، و ما تا به اینجا رسیدیم دوران سختی را پشت سر گذاشتیم.

حضرت علی علیه السلام در جمع مردم کوفه سئوال کرد کسی غدیر یادش می‌آید؟ تعداد اندکی عنوان کردند که ما یادمان می‌آید، حضرت علی به انس ابن مالک فرمود، تو واقعه غدیر یادت می‌آید؟ گفت نه! پیرمردم، فراموش کردم، حضرت فرمود اگر دروغ می‌گویی بیماری لاعلاج بگیری،به یک بیماری پوست شدید دچار شد، بصورتیکه قابل پنهان نبود خودش بعداً گفت که به خاطر کتمان کردن بود.

و ما سپاسگزار پروردگار هستیم که الطافش را نصیب نظام جمهوری اسلامی ایران کرد و امام و رهبری را به ما هدیه داد که این کشتی انقلاب اسلامی را در مقابل همه دشمنان با یاری خداوند و نصرت مومنین و انجام وظایفی که مسئولین محترم انجام دادند این کشتی را تا این نقطه هدایت کردند و ان شاءالله که بتوانیم با رضای خداوند متعال این امانت را به دست حضرت مهدی«عج» تقدیم کنیم.

 

 

 

1402/9/20