برگزاری جلسه باعنوان شورای زکات؛

برگزاری جلسه باعنوان شورای زکات؛
اردیبهشت 1, 1399
371 بازدید

با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و اعضای شورای زکات استان جلسه شورای زکات استان لرستان برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، دوشنبه یکم اردیبهشت ماه جلسه شورای زکات استان لرستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان […]

با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و اعضای شورای زکات استان جلسه شورای زکات استان لرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، دوشنبه یکم اردیبهشت ماه جلسه شورای زکات استان لرستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، مدیر کل کمیته امداد استان،دبیر شورای زکات استان و دیگر اعضای شورا به ریاست نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در این جلسه با بیان اینکه زکات از مفاهیمی است که در آموزه های قرآنی روایات ار طرف معصومین بسیار سفارش شده است اظهار داشت:زکات در عرصه های فرهنگی،اجتماعی ،معنوی و مذهبی کارکردهای فراوانی دارد و و صاحبان خرد و اندیشه تلاش میکنند در طول عمر در این مسیر با پرداختن زکات باقیاتی برای خود به جا بگذارند.

وی با اشاره به اهمیت زکات افزود: واژه هایی همچون احسان و زکات خوشبختانه به خوبی در میان جامعه ما تعریف شده و شکوه انفاق و زکات را درجایی میبینیم که آیه ولایت نازل شده است،در این آیه اهمیت زکات به خوبی بیان می شود به گونه ای که این آیه در کتاب های شیعه وسنی آورده شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: وقتی امیر المومنین (ع)در حین رکوع انگشتر خود را به نیازمند می دهد به این معنی است که در جامعه اسلامی نباید نیازمند داشته باشیم و نیازمند نباید دست خالی برود که یکی از راهکارها اهمیت دادن به بحث زکات است.

وی بیان کرد: باید از مجموعه شورای زکات کمیته ای با حضور جهاد کشاورزی،صداو سیما ،آموزش و پرورش و چند نهاد دیگر تشکیل شود که با نگاهی به گذشته افق های جدیدی را در این مسیر باز کرد و همچنین جهت پرداخت زکات باید در سطح استان اطلاع رسانی شود این اقدام می تواند شروع یک اقدام فرهنگی باشد برای جمع آوری زکات اقلامی همچون طلا که زکات به آنها تعلق میگیرد ولی تاکنون در این زمینه مردم کمتر پای کار بوده اند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: با توجه به اهمیت ابلاغ پیام جمهوری اسلامی از طرق هنر و تاثیر آن باید از روش های هنری با کمک حوزه هنری در رساندن پیام اهمیت زکات باید استفاده شود و همچنین جهت جمع آوری و توزیع زکات بین نیازمندان باید برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به رزمایش مواسات و کمک مومنانه تصریح کرد: آنچه مردم از ما می خواهند نظم و انضباط در توزیع اقلام جمع آوری شده مشارکت های مردمی از نظر شناسایی جامعه هدف و رساندن به شیوه صحیح به دست افراد نیازمند است و اینگونه نباشد با یک کار سرعتی در پایان متوجه شویم برخی نقاط شهر ها و روستاهای نیازمند استان اقلامی دریافت نکرده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: رزمایش مواسات و کمک مومنانه باید باتوجه به هدف مقام معظم رهبری این کار باید با برنامه ریزی باشد بر همین اساس باید “آرم ها” را کنار گذاشته و به دنبال آرمان ها و اهداف مقام معظم رهبری باشیم .

وی اظهار داشت:بنده بسیار دغدغه دارم تنظیم توزیع مشارکت های مردمی منظم به دست همه نیازمندان برسد بر همین اساس باید از تجربه کسانی که در این زمینه تلاش های زیادی می کنند استفاده شود.

انتهای خبر/