آیین تقدیر از برگزیدگان طرح ملی ایران قوی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان

آیین تقدیر از برگزیدگان طرح ملی ایران قوی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان
اردیبهشت 9, 1400
303 بازدید

  به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، صبح امروز هشتم اردیبهشت ماه، آیین تقدیر از برگزیدگان طرح ملی ایران قوی با همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و مدیرکل اداره کل فرهنگ […]

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان، صبح امروز هشتم اردیبهشت ماه، آیین تقدیر از برگزیدگان طرح ملی ایران قوی با همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و مسئولین کانون های برتر فرهنگی، هنری مساجد استان لرستان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مراسم تجلیل از کانون‌های فرهنگی هنری برگزیده رویداد ملی فهما، با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت امام حسن(ع) اظهار داشت: سه دوره زندگی امام حسن برای ما درس آموز است یک دوره از زندگی این حضرت تا سن هشت سالگی بود که در زمان حیات پیامبر اسلام (ص) بود و دوره دوم زندگی ایشان پس از ارتحال رسول گرامی اسلام تا شهادت امام علی (ع) در ۲۱ رمضان سال ۴۰ هجری است.

وی، بیان داشت: دوره سوم زندگی این حضرت، یک دوره ۱۰ ساله بوده که دوره امامت ایشان است، بررسی این سه دوره زندگی ایشان برای همه ما آموزه‌های زیادی را در پی دارد.

وی با اشاره به ولایت محور بودن مردم شیعی استان، افزود: استان ما با توجه به حبی که نسبت به محبین اهل بیت (ع) دارند، مرکز تدین و کانون محبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هست.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد افزود: در شکل گیری این تدین و انقلابی‌گری مساجد در طول تاریخ نقش محوری داشته‌اند و در استان ما مورد تاکید است.

شاهرخی ادامه داد: اقتصاد و فرهنگ دو مورد اساسی است که هر ملتی برای اقتدار و سرافرازی به این دو امر نیاز دارند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: اقتصاد و فرهنگ در هم تنیده شده اند و رشد اقتصادی بدون فرهنگ راه به جایی نمی برد و کارساز نیست.

وی با تاکید به اینکه ارتقا فرهنگی امری ضروری است، افزود: جوانان مومن و انقلابی در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای ارتقای فرهنگی تلاش کنند.

شاهرخی با اشاره به نقش امام جماعت در مساجد، خاطرنشان کرد: ائمه جماعت در مساجد و ارتقای برنامه های مسجد نقش محوری در هدایت و ارشاد تا رسیدن به قله های فضیلت دارند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی محوری در مساجد و اهمیت جذب اقشار مختلف، افزود: باید شیوه جذب را به سمت کمیت و کیفیت پیش ببریم.

شاهرخی افزود: ما برای ارتقا فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند توجه ویژه به مساجد و کانون های فرهنگی مساجد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتباری که به جهت کار فرهنگی، دینی و هنری در کانون ها به کار گرفته شود هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

شاهرخی افزود: لازم است که بودجه سال۱۴۰۰ بادقت مطالعه شود علاوه بر اعتبارات استانی، اعتبارات ملی نیز در نظر گرفته و پیگیری شود.

امام جمعه خرم آباد افزود: در سال ۹۸ که کشور و جهان به کرونا مبتلا شد دیدیم که چگونه مساجد و کانون های فرهنگی و بسیج پای کار آمدند و در زمینه ضدعفونی کوچه و خیابان به صحنه امدند.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در برنامه های مواسات و همدلی و کمک های مومنانه نقش افرینی کردند، افزود: این فعالیت ها باعث تقویت روحیه همدلی بین ملت شد.

شاهرخی با بیان اینکه جوانان انقلابی و بسیجی در صحنه حضور دارد، افزود: این همدلی باعث پیوند فرهنگ دین و دیانت و مسجد است و نیاز است از فعالیت های جوانان و برنامه های دینی و فرهنگی حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تحقق شعار سال و رونق تولید باید در مساجد و کانون ها برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به درپیش رو بودن انتخابات، افزود: ائمه جماعات مساجد و جوانان در برگزاری انتخابات نقش دارند.

شاهرخی، اظهار کرد: ما در سال۱۳۰۰ در حالی وارد قرن ۱۴ شدیم که انگلیسی ها حاکمی برای ما در نظر گرفته بودند و سرنوشت ما در دست انگلیسی‌ها بود و اثار مخرب پهلوی اول و دوم را در کل کشور خصوصا در استان مشاهده کردیم ولی قرن ۱۵ با انتخابات شروع می شود.

وی اظهار کرد: شروع قرن ۱۵ با انتخابات مردمی، نشان این واقعیت است که سرنوشت ملت در اختیار خودمان است و نظام سلطه بر کشور ما حاکمیت ندارد این جای شکرگزاری دارد.

امام جمعه خرم آباد، افزود: در آستانه انتخابات باید آثار برکات نظام جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات همه جا هست، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات باید برای ایجاد امید و حضور حداکثری مردم تلاش کرد و نتیجه حضور حداکثری همبستگی و نتیجه همبستگی شکست دشمن است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۲۰ مسجد کانون فرهنگی هنری مسجد در استان، افزود: ۶ کانون که در طرح ملی حضور پیدا کردند و ۳ کانون مقام کشوری کسب کردند که از فعالیت همه کانون ها تشکر می کنم و از جوانان کانون ها و ائمه جماعات قدردانی می کنم.

1400/2/8